Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna SENSORYKA

Zapraszamy do naszej Poradni dzieci, młodzież, rodziców, nauczycieli, a także inne osoby pragnące skorzystać z porady specjalistów.

Dostosowanie wymagań edukacyjnych następuje na podstawie:

    1. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym;
    2. Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania;
    3. Opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się;
    4. Innej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującej na potrzebę takiego dostosowania;
    5. Rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli  i specjalistów (dotyczy uczniów objętych w szkole pomocą psychologiczno – pedagogiczną);
    6. Opinii lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego.

Dostosowanie wymagań: – powinno dotyczyć głównie form i metod pracy z uczniem, zdecydowanie rzadziej treści nauczania

    • nie może polegać na takiej zmianie treści nauczania, która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualną
    • nie oznacza pomijania haseł programowych, tylko ewentualne realizowanie ich na poziomie wymagań koniecznych lub podstawowych
    • nie może prowadzić do zejścia poniżej podstawy programowej, a zakres wiedzy i umiejętności powinien dać szansę uczniowi na sprostanie wymaganiom kolejnego etapu edukacyjnego

 

Dostosowanie wymagań edukacyjnych  dotyczy uczniów:

    1.  o inteligencji niższej niż przeciętna.
    2.  słabowidzący.
    3.  słabosłyszący.
    4.  z niepełnosprawnością ruchową.
    5.  z niepełnosprawnością intelektualną
    6.  z autyzmem
    7.  z zespołem aspergera
    8. ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
      • dyskalkulią
      • dysortografią
    1. z afazją
      • uczniowie z afazją ruchową
      • uczniowie z afazją czuciową
    1. z trudnościami w przetwarzaniu sensorycznym z:
      • obniżoną reaktywnością  na bodźce przedsionkowe i proprioceptywne
      • obniżoną reaktywnością na bodźce dotykowe
      • obronnością dotykową:
      • dyspraksją – rozwojowe zaburzenia koordynacji
      • zaburzoną obustronną koordynacją ruchową
      • niepewnością grawitacyjną
      • nadwrażliwością wzrokową
      • nadwrażliwością słuchową
      • obniżoną wrażliwością słuchową
      • nadwrażliwością węchową:
      • nadwrażliwością smakową
    1. z alergią
    2. z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych

 

Podstawa prawna: § 2 rozporządzenia MEN z 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych

Polub nas na Facebook