Testy psychologiczne
Oferujemy wykonanie testów:
Test inteligencji Stanford-Binet 5
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Testy oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC.
TEST CONNERS 3
Indywidualna diagnoza ADHD baterią testów Conners 3 obejmuje różne obszary funkcjonowania Twojego dziecka (Skale treściowe: nieuwaga, nadaktywność, trudności w relacjach, problemy z nauką, deficyt uwagi, zaburzenia zachowania, lęk, nieprzystosowanie) Test Conners 3 umożliwia analizę profilową i dostrzeżenie Indywidualnej specyfiki jego problemów. Pozwoli to nam wspólnie dopasować program terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikacji jej w razie potrzeby.
Diagnoza przeznaczona jest dla grupy wiekowej 6-18 lat.
ASRS®
Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu
ASRS jest przeznaczony do badania ASD u dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat. Na ASD składają się zaburzenia autystyczne, zaburzenia Aspergera i inne całościowe zaburzenia rozwojowe. Badanie oceniane jest przez nauczycieli, rodziców czy opiekunów dziecka. Zestaw jest pomocny pod względem podejmowania decyzji związanych z diagnozą oraz w procesie podejmowania i planowania terapii.
ASRS® obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi. Uwzględnia również kryteria diagnostyczne ASD z DSM-IV-TR. Jest przeznaczony do pomiaru zachowań związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Kwestionariusz pozwala dodatkowo diagnozować deficyty w zakresie uwagi, czego nie obejmują główne osie diagnostyczne klasyfikacji zaburzeń DSM.
Neutralny kulturowo test Inteligencji Cattella ( CFT 1-R )
CFT 1-R może być narzędziem użytecznym w praktyce psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i szkołach. Pozwala na ocenę potencjału intelektualnego, umożliwiając wykrywanie zarówno dzieci o niższym poziomie umysłowym, jak i ponadprzeciętnie inteligentnych. Wyniki CFT 1-R dają podstawę do prognozowania osiągnięć szkolnych, wobec czego test może być przydatny zarówno przy ocenie gotowości do szkoły, jak i przy diagnozie mającej na celu ustalenie przyczyn, dla których dziecko nie radzi sobie w nauce. Dzięki temu, że zadania mają niewerbalny charakter i nie wykorzystują liczb, test dobrze nadaje się także do badania dzieci z dysleksją lub dyskalkulią. Porównanie wyników CFT 1-R z wynikami testów mierzących zdolności wchodzące w skład inteligencji skrystalizowanej, na przykład testu słownikowego, może (w przypadku stwierdzenia wyraźnej rozbieżności między nimi) pomóc w wykrywaniu zaniedbań środowiskowych lub deficytów motywacyjnych.
Test słownikowy dla dzieci (TSD)
TSD może być podstawowym narzędziem w sytuacjach diagnostycznych, w których potrzebna jest ocena aktualnego poziomu zdolności językowych dziecka (na przykład w związku z trudnościami szkolnymi czy w badaniu gotowości szkolnej). Będzie użyteczny w badaniach przesiewowych, pozwalając zarówno na wykrywanie dzieci opóźnionych w rozwoju językowym wskutek zaniedbań środowiskowych, jak i dzieci szczególnie uzdolnionych. Ponieważ zdolności werbalne są szczególnie znaczącym komponentem inteligencji skrystalizowanej, wyniki TSD mogą stanowić przybliżoną jej miarę i być cennym uzupełnieniem diagnozy intelektu dokonanej za pomocą testów inteligencji płynnej, takich jak Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella (CFT1-R) czy Test Matryc Ravena (TMK).
PAKIETY BADAŃ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH I LOGOPEDYCZNYCH
Pakiet badań dla dzieci w wieku od 3-7 lat
W przypadku niepokoju rodzica czy ogólny rozwój dziecka przebiega prawidłowo,
- Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
- Ocena rozwoju psychoruchowego – wykonana Monachijską Funkcjonalną Diagnostyką Rozwojową
- Konsultacja logopedyczna/neurologopedyczna wraz z badaniem przesiewowym
- Test ASRS – wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu
- Diagnoza SI (diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej)
Pakiet badań dla dzieci od 6 roku życia
W przypadku występowania u dziecka zachowań nadpobudliwych, nieprzewidywalnych.
- Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
- Badanie Conners-3 (w kierunku ADHD)
- Badanie Skalą Inteligencji Stanford Binet 5 (badanie poziomu inteligencji)
- Test ASRS-wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu
Pakiet badań dla dzieci od 7 roku życia
W przypadku zaobserwowania u dziecka niepokojących objawów typu: słabej koncentracji uwagi, nadpobudliwości psychoruchowej, problemów społecznych, problemów z adaptacją w nowym środowisku, trudności z początkową nauką w szkole.
- Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
- Badanie Conners-3 (w kierunku ADHD)
- Konsultacja logopedyczna/neurologopedyczna + diagnoza logopedyczna rozszerzona testem KOLD lub diagnoza przetwarzania słuchu centralnego i obwodowego – urządzeniem SAT II.
- Test ASRS – wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu
- Diagnoza SI (diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej)