Zapraszamy na terapie
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Terapia pedagogiczna (tzw. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, wieloprofilowe usprawnianie) skierowana jest do:
-
- dyslektyków
- dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową
- dzieci o obniżonej sprawności manualnej
- dzieci z trudnościami w uczeniu się (czytania, pisania, ortografii, matematyki, języków obcych)
- dzieci z problemami z koncentracją uwagi
- dzieci z niską samooceną, nieśmiałych
- dzieci o nieharmonijnym rozwoju
- dzieci o zaburzonym słuchu fonematematycznym
Celem terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie lub ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach.
Zajęcia prowadzi pedagog.
Zajęcia trwają ok.50 min. lub 45min. dla WWR i prowadzone są indywidualnie.
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
Obejmuje m.in.:
-
- terapię dzieci z trudnościami szkolnymi
- terapię dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i nadpobudliwością psychoruchową
- pełną diagnostykę psychologicznš,
- poradnictwo psychologiczne,
- porady psychologiczne w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzinom w różnych problemach
- każdy inny problem, z którym nie potrafisz poradzić sobie sam.
Zajęcia trwają ok.50 min. lub 45min. dla WWR i prowadzone są indywidualnie
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Obejmuje m.in. :
-
- diagnozę i terapię logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych (od 3 roku życia)
- usuwanie zaburzeń i wad wymowy,
- wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
- usuwanie problemów z płynnością mówienia
- porady i konsultacje dla rodziców i opiekunów.
W pracy logopedycznej stosowane są różnorodne ćwiczenia artykulacyjne oraz ćwiczenia wspomagające artykulację: ćwiczenia motoryki narządów mowy, oddechowe i słuchowe. Z dziećmi łączymy trud ćwiczeń z zabawą, która jest naturalną formą dziecięcej aktywności. Pozwala to na odwrócenie uwagi dziecka od różnego typu nieprzyjemności i przykrości związanych z pracą nad poprawą jego mowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, mobilizuje do działań, nie powodując znużenia ciągłym powtarzaniem konkretnych ruchów, słów i czynności. Poprzez tak urozmaiconą formę zajęć uzyskujemy akceptację dziecka dla prowadzonych działań, co w efekcie wpływa na pozytywne efekty terapii.
Zajęcia prowadzi logopeda.
Zajęcia trwają ok.45 min. i prowadzone są indywidualnie.
TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Obejmuje m.in. :
-
- poprawę umiejętności ruchowych (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymaniem równowagi)
- poprawę problemów emocjonalnych (nadmierna wrażliwość, nerwowość, kłopoty z koncentracją uwagi);
- nadwrażliwości lub małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne,
- nadwrażliwości na ruch, niepewność grawitacyjna, choroba lokomocyjną
- nadwrażliwości lub małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne;.
W terapii SI podstawę stanowi stymulacja zmysłu równowagi podczas różnorodnych zabaw prowadzonych na sprzęcie podwieszanym (huśtawki, platformy, walce, itd.). Wiele jest również ćwiczeń i zabaw stymulujących czucie powierzchniowe i głębokie, zmysł wzroku, słuchu i węchu.
Podczas zajęć dziecko jest zachęcane i kierowane do wykonywania aktywności sprzyjających minimalizowaniu deficytów rozwojowych. Stopień trudności tych aktywności stopniowo wzrasta w miarę czynionych przez nie postępów. Nie mogą być one ani za łatwe, ani zbyt trudne. W terapii SI nie ma miejsca na porażki, a każde ćwiczenie powinno kończyć się sukcesem. Ważnym aspektem tej terapii jest motywacja podopiecznego. Odgrywa ona dużą rolę przy doborze aktywności. Niektórym dzieciom terapeuta pozostawia wiele swobody przy doborze zabaw i ćwiczeń, innym proponuje aktywności specjalnie dla nich wyselekcjonowane.
Zajęcia prowadzi terapeuta integracji sensorycznej.
Zajęcia trwają ok.50 min. lub 45min. dla WWR i prowadzone są indywidualnie.