Testy psychologiczne

Testy psychologiczne

 

 

Oferujemy wykonanie testów:

Test inteligencji Stanford-Binet 5

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Testy oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC.

Badanie przeprowadzane jest, aby zdiagnozować zaburzenia rozwojowe lub wybitne zdolności u dziecka. Badanie pozwala poznać mocne i słabe strony, aby pozwolić nauczycielom i terapeutom zindywidualizowaną ścieżkę edukacyjno ? terapeutyczną.
Badanie przeprowadzone jest dla wszystkich od 2 roku życia. Test jest dedykowany głownie dzieciom z autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnościami ruchowymi, afazją, opóźnieniem rozwoju mowy. Jest to jedyny test, które precyzyjnie może rozróżnić stopnie niepełnosprawności intelektualnej u osoby badanej.

TEST CONNERS 3

Indywidualna diagnoza ADHD baterią testów Conners 3 obejmuje różne obszary funkcjonowania Twojego dziecka (Skale treściowe: nieuwaga, nadaktywność, trudności w relacjach, problemy z nauką, deficyt uwagi, zaburzenia zachowania, lęk, nieprzystosowanie) Test Conners 3 umożliwia analizę profilową i dostrzeżenie Indywidualnej specyfiki jego problemów. Pozwoli to nam wspólnie dopasować program terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikacji jej w razie potrzeby.

Diagnoza przeznaczona jest dla grupy wiekowej 6-18 lat.

ASRS®

Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu

ASRS jest przeznaczony do badania ASD u dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat. Na ASD składają się zaburzenia autystycznezaburzenia Aspergera i inne całościowe zaburzenia rozwojowe. Badanie oceniane jest przez nauczycieli, rodziców czy opiekunów dziecka. Zestaw jest pomocny pod względem podejmowania decyzji związanych z diagnozą oraz w procesie podejmowania i planowania terapii.

ASRS® obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi. Uwzględnia również kryteria diagnostyczne ASD z DSM-IV-TR. Jest przeznaczony do pomiaru zachowań związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Kwestionariusz pozwala dodatkowo diagnozować deficyty w zakresie uwagi, czego nie obejmują główne osie diagnostyczne klasyfikacji zaburzeń DSM.

 

Neutralny kulturowo test Inteligencji Cattella (  CFT 1-R )

CFT 1-R może być narzędziem użytecznym w praktyce psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i szkołach. Pozwala na ocenę potencjału intelektualnego, umożliwiając wykrywanie zarówno dzieci o niższym poziomie umysłowym, jak i ponadprzeciętnie inteligentnych. Wyniki CFT 1-R dają podstawę do prognozowania osiągnięć szkolnych, wobec czego test może być przydatny zarówno przy ocenie gotowości do szkoły, jak i przy diagnozie mającej na celu ustalenie przyczyn, dla których dziecko nie radzi sobie w nauce. Dzięki temu, że zadania mają niewerbalny charakter i nie wykorzystują liczb, test dobrze nadaje się także do badania dzieci z dysleksją lub dyskalkulią.  Porównanie wyników CFT 1-R z wynikami testów mierzących zdolności wchodzące w skład inteligencji skrystalizowanej, na przykład testu słownikowego, może (w przypadku stwierdzenia wyraźnej rozbieżności między nimi) pomóc w wykrywaniu zaniedbań środowiskowych lub deficytów motywacyjnych.

 

Test słownikowy dla dzieci (TSD)

TSD może być podstawowym narzędziem w sytuacjach diagnostycznych, w których potrzebna jest ocena aktualnego poziomu zdolności językowych dziecka (na przykład w związku z trudnościami szkolnymi czy w badaniu gotowości szkolnej). Będzie użyteczny w badaniach przesiewowych, pozwalając zarówno na wykrywanie dzieci opóźnionych w rozwoju językowym wskutek zaniedbań środowiskowych, jak i dzieci szczególnie uzdolnionych. Ponieważ zdolności werbalne są szczególnie znaczącym komponentem inteligencji skrystalizowanej, wyniki TSD mogą stanowić przybliżoną jej miarę i być cennym uzupełnieniem diagnozy intelektu dokonanej za pomocą testów inteligencji płynnej, takich jak Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella (CFT1-R) czy Test Matryc Ravena (TMK).

 

PAKIETY BADAŃ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH I LOGOPEDYCZNYCH 

 

Pakiet badań dla dzieci w wieku od 3-7 lat

W przypadku niepokoju rodzica czy ogólny rozwój dziecka przebiega prawidłowo,

  • Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
  • Ocena rozwoju psychoruchowego – wykonana Monachijską Funkcjonalną Diagnostyką Rozwojową
  • Konsultacja logopedyczna/neurologopedyczna wraz z badaniem przesiewowym
  • Test ASRS – wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu
  • Diagnoza SI (diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej)

Pakiet badań dla dzieci od 6 roku życia

W przypadku występowania u dziecka zachowań nadpobudliwych, nieprzewidywalnych.

  • Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
  • Badanie Conners-3 (w kierunku ADHD)
  • Badanie Skalą Inteligencji Stanford Binet 5 (badanie poziomu inteligencji)
  • Test ASRS-wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu

 

 

Pakiet badań dla dzieci od 7 roku życia

W przypadku zaobserwowania u dziecka niepokojących objawów typu: słabej koncentracji uwagi, nadpobudliwości psychoruchowej, problemów społecznych, problemów z adaptacją w nowym środowisku, trudności z początkową nauką w szkole.

  • Konsultacja z dyrektorem Poradni lub psychologiem wg. potrzeb i problemów przed wyborem pakietu badań.
  • Badanie Conners-3 (w kierunku ADHD)
  • Konsultacja logopedyczna/neurologopedyczna + diagnoza logopedyczna rozszerzona testem KOLD lub diagnoza przetwarzania słuchu centralnego i obwodowego – urządzeniem SAT II.
  • Test ASRS – wstępna diagnoza, ocena ryzyka zaburzeń spektrum autyzmu
  • Diagnoza SI (diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej)

Polub nas na Facebook